Title
Game
Community
Media
SPEAK YOUR MIND

"Does the distance one travels from center make one more free to move?"

"No. Freedom has two parts: potential and resolution; as metaphor has two parts: form and interpretation. Of course, the two are intertwined. Metaphor lines the road to freedom, as symbols and words are the bricks and mortar of meaning. Freedom is being the bricoleur, the mason."

Discord!
Visit Marathon:Resurrection on Discord to chat.


Old school. IRC!
Visit #marathon on irc.gamesurge.net to chat and gather net games.
Make sure you create a user profile. You can't post without one!

Marathon: Resurrection Forum

User Profile

ozonegeneratorm

Messages Posted (Marathon: Resurrection Forum): 0

ازن ژنراتور تصفیه آب
ازن با فرمول شیمیایی O3 تحت شرایط هوای آزاد،گازی آبی رنگ با بوی زننده است.برای تولید ازن،از یک منبع انرژی جهت تجزیه ی مولکول های اکسیژن O2 به اتم های اکسیژن O استتفاده میشود که این اتم های اکسیژن براثر برخورد با یکدیگر و واکنش با مولکول های اکسیژن ،ازن را تشکیل میدهند.ازن نسبتا نا پایدار بوده ودر آب به سرعت تجزیه میشود و ایجاد رادیکال های آزاد مانند رادیکال هیدروکسل OH می کند.ازن و رادیکال های آزاد منتج از تجزیه ی آن اکسید کننده ی قوی تری نسبت به کلر هستند و می تواننند بسیاری از ترکیبات آلی و معدنی موجود درآب و فاضلاب را اکسید کنند بنابراین ازن همانند بسیاری از اکسید کننده های قوی یک گند زدای موثر به شمار میرود.
از کاربردهای دیگر ازن می توان به کنترل بو در تصفیه خانه های عمومی فاضلاب ،حذف ترکیبات آلی دیرگذار در تصفیه ی پیشرفته ی فاضلاب ،اکسیژن دهی پساب،وکاهش تولید جامدات اشاره کرد.
اثرات کیفیت آب بر گند زدایی
سرعت تجزیه ازن فرایند پیچیده ای است که از PH ، دما و غلظت اجزای آلی و غیر آلی آب تاثیر می پذیرد .
• PH: ازن درPH بالاتر سریع تر تجزیه می شود و رادیکال های هیدروکسیل سریع تر شکل می گیرند و اکسیدان های مختلفی با واکنش پذیری متفاوت شکل می گیرد.
• دما: با تغیرات دما میزان سرعت گند زدایی فاضلاب تغییر می کند و با کاهش دما میزان CT مورد نیاز افزایش می یابد.
• اجزای کربنات : قلیاییت کربناته و بی کربناته رادیکال های تولید شده توسط ازن را به دام می اندازند اما اساسا اثری بر تجزیه ی ازن ندارند واکنش قلیاییت با رادیکال ها تاحدودی کاهش کارایی گندزدایی را در PH بالاتر توجیه می کند زیرا معمولا قلیاییت بالاتر با PH بالاتر ارتباط دارد.
• مواد معلق : مواد معلق برای باکتری ها مانند پناهگاه عمل می کنند و می توانند ازن مورد نیاز را افزایش دهند .
مزایای استفاده از ازن ژنراتور تصفیه آب در مقایسه با کلر
• افزایش 50 درصدی راندمان فیلتراسیون ( شنی ، کارتریجی ، دیاتومه )
• افزایش توان گند زدایی و کاهش رنگ ، طعم و بو
• کاهش مواد شیمیایی مورد نیاز برای انعقاد و همچنین کاهش زمان مورد نیاز برای لخته سازی
• کاهش میزان لجن حاصل از بکواش فیلترها و ترکیبات آلی کلر دار
مشکل اصلی کاربرد دستگاه ازن ژنراتور چه می تواند باشد؟
مشکل اصلی کاربرد دستگاه ازن ژنراتور، هزینه بهره برداری اولیه بالای آن می باشد به علاوه مشکلاتی نیز در راه اندازی و نگهداری دستگاه ازن ژنراتور وجود دارد. بنابراین زمانی که منابع آبی، آلودگی بسیار بالایی(بیولوژیکی و شیمیایی)دارند، دستگاه ازن ژنراتور بیشترین گزینه مورد استفاده برای اکسیداسیون مواد آلی و گندزدایی اولیه می باشد، ولی باید بعد از دستگاه ازن ژنراتور مقداری کلر به آب اضافه نماییم تا با ایجاد باقیمانده در آب جلوی اثرات نامطلوب بعدی گرفته شود.
چرا باید از حضور باقیمانده ازن در آب اطمینان حاصل شود؟
گندزدایی با دستگاه ازن ژنراتور شامل افزودن ازن به منابع آبی با مقدار کافی است که به عنوان سریع ترین روش گندزدایی شناخته شده می باشد. به منظور تضمین عملکرد صحیح دستگاه ازن ژنراتور، باید از حضور باقیمانده ازن در طی دوره زمانی طولانی اطمینان حاصل نمود، این امر تخریب یا غیرفعال شدن میکروارگانیسم ها را تضمین می کند.

ازن ژنراتور

Marathon: Resurrection Forum is maintained by Administrator with WebBBS 5.01.