Title
Game
Community
Media
SPEAK YOUR MIND

"Does the distance one travels from center make one more free to move?"

"No. Freedom has two parts: potential and resolution; as metaphor has two parts: form and interpretation. Of course, the two are intertwined. Metaphor lines the road to freedom, as symbols and words are the bricks and mortar of meaning. Freedom is being the bricoleur, the mason."

Discord!
Visit Marathon:Resurrection on Discord to chat.


Old school. IRC!
Visit #marathon on irc.gamesurge.net to chat and gather net games.
Make sure you create a user profile. You can't post without one!

Marathon: Resurrection Forum

User Profile

ozonegen

Messages Posted (Marathon: Resurrection Forum): 0

ازن ژنراتور چه کاربردی در دنیای امروزی دارد؟
پیش از همه چیز باید بدانیم ازن چیست و سپس به تشریح دستگاه تولید ازن بپردازیم. زیرا این دستگاه ازن تولید می کند و قطعا خالی از لطف نیست که ویژگی ها و مزیت های ازن را از اول ماجرا با خبر باشیم. ازن گازی است که به طور طبیعی در استراتوسفر وجود دارد. این گازمحافظ طبیعی ما در برابر اشعه های مضر UV است. در غلظت های بالا رنگ مایل به آبی و بوی تند دارد. غلظت آن در اتمسفر حدود 0.04 ppm است (قسمت در میلیون - 1 ppm = 2mg / m3).
در طبیعت، ازن می تواند با تخلیه الکتریکی قوی رعد و برق تولید شود به همین دلیل پس از رعد و برق ممکن است بوی آن را حس کنید. تخلیه الکتریکی که مولکول اکسیژن O2 را مورد واکنش قرار می دهد، آن را به یک مولکول جدید O3 به نام ازن تبدیل می کند. با توجه به واکنش پذیری بالا، ازن تمایل دارد به O2 + O تجزیه شود و این دومی مسئول قدرت اکسید کنندگی بالای ازن است. پس از مدت زمان مشخصی، ازن به طور طبیعی ناپدید می شود و بدون اینکه اثری از خود باقی بگذارد، به اکسیژن تبدیل می شود. همچنین می‌توان ازن را به‌طور مصنوعی با فرآیندی به نام «اثر تخلیه الکتریکی» تولید کرد که از اکسیژن به‌طور طبیعی موجود در هوا شروع می‌شود و به وسیله دستگاهی به نام «دستگاه تولید ازن» که تخلیه‌های الکتریکی در داخل آن تولید می‌کند به پایان می رسد. قدرت اکسید کنندگی بالای آن توسط Christian Friedrich Schönbein در سال 1840 کشف شد. آنقدر زیاد است که نسبت به سایر ضدعفونی‌کننده‌ها مانند کلر، دی اکسید کلر و مونو کلرامین سریع‌تر و در غلظت‌های پایین‌تر ضدعفونی می‌شود.
امروزه، ازن به ما کمک می کند تا بسیاری از جنبه های مربوط به آلودگی هوا و آب را حل کنیم و استفاده از آن به طور فزاینده ای رواج یافته است، با توجه به اینکه کاربرد آن از حرفه ای ترین محیط ها (بیمارستان ها، صنایع غذایی، جوامع، سالن های ورزشی، مراکز زیبایی، استخرهای شنا و …) به افراد خانه نشین، خانه ها و اتومبیل های ما نیز راه یافته است، گرفتیم محصول فوق العاده ازن ژنراتور را با کیفیت جهانی به به بازار روانه کنیم. استفاده از ازن باعث ایجاد فرآیند اکسیداسیون هوا در محیطی می شود که در آن تصفیه انجام می شود. این فرآیند در چند دقیقه به اجزای سلولی باکتری ها، ویروس ها، کپک ها، کنه ها و علف های هرز کوچک موجود در محیط حمله می کند و آنها را مختل می کند. حتی در غلظت‌های پایین، با رطوبت بالا، ازن دارای عملکرد ضدعفونی‌کننده ویروسی بالایی در هوا است.

موارد استفاده ازن ژنراتور:
بهبود کیفیت هوا در مدارس، بیمارستان ها، ادارات، خانه ها و مشاغل
تصفیه آب از جنبه بو و باکتری ها
یکی دیگر از کاربردهای مفید، استریل کردن ابزار، تجهیزات، ظروف و لباس کار است

ازن از بسیاری جهات مفید است و اعتقاد بر این است که بهترین کاربرد آن در کشتن باکتری ها و ویروس های موجود در غذا است. استفاده از ازن برای حذف لارو فریون و کرم نواری توصیه شده است.
• ژنراتورهای ازن فرابنفش
اینها ژنراتورهایی هستند که از منبع نور استفاده می کنند و محصول یعنی ازن حدود دو درصد غلیظ است. اشکال این ژنراتورها این است که مقدار کل ازن تولید شده با این روش بسیار کم است و ممکن است برای استفاده ما ناکافی باشد. این ژنراتورها بیشتر برای تصفیه هوا استفاده می شوند. با این حال، استفاده از این ژنراتور بسیار محدود است.
• دستگاه تولید ازن تخلیه الکتریکی
در مورد ژنراتورهای تخلیه تاج، تولید ازن با ایجاد میدان الکتریکی با کمک سطح دی الکتریک امکان پذیر است. این تجهیزات، مولکول‌های اکسیژن (یعنیO2) را به اتم‌های منفرد اکسیژن تقسیم می‌کند که با هم ترکیب می‌شوند و ازن را تشکیل می‌دهند. هوا تنها منبع اکسیژن در مولدهای الکتریکی است. هنگام تولید ازن با استفاده از این نوع ژنراتورها، باید آماده مقابله با گرمای بیش از حد تولید شده باشید. ژنراتورهای تخلیه تاج فرکانس بالا با بیش از 1000 هرتز بهترین گزینه خواهند بود زیرا کارآمدترین و بسیار مقرون به صرفه هستند.
• مولد ازن پلاسمای سرد
پلاسمای سرد یکی از انواع شناخته شده و محبوب ژنراتورها است. در این ژنراتورها گاز اکسیژن در معرض پلاسمای سرد قرار می گیرد که با تخلیه دی الکتریک ایجاد می شود. با این کار، اکسیژن، که دو اتمی است، به اتم های منفرد تقسیم می شود که بیشتر با هم ترکیب می شوند و ازن می دهند. اکنون، ممکن است احساس کنید، در وهله اول پلاسمای سرد چگونه ایجاد می شود؟ پاسخ ساده است - با کمک گازهای نجیب پس از اعمال ولتاژ بالا بر روی شکاف بین دو قطب در این دستگاه تولید ازن ایجاد می شود. ازن تولید شده پنج درصد غلیظ است و این روش نسبتاً گرانی برای تولید ازن است. با این حال، مقدار ازن تولید شده با کمک این ژنراتور در مقایسه با تولید شده توسط دیگران بسیار بیشتر است.
• ژنراتورهای ازن الکترولیتی
ژنراتورهای الکترولیتی روش منحصر به فرد دیگری برای بدست آوردن ازن غلیظ هستند. با کمک این ژنراتور، مولکول های آب به هیدروژن، اکسیژن و ازن تقسیم شده و سپس هیدروژن حذف می شود. ازن به دست آمده با این روش می تواند بیست تا سی درصد غلیظ باشد. ژنراتورهای الکترولیتی از آب به عنوان بستر شروع استفاده می کنند.
ازن مولد آب، ازن مولد آبگرم، ژنراتور صنعتی و ژنراتور استخری از جمله کاربردهای بارز آن هستند. این ژنراتورها به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند و در چندین بخش و صنعت کاربرد دارند. آنها در تاسیسات دارویی، گلخانه ها، تصفیه خانه های فاضلاب، و برای بهبود کیفیت خاک، کنترل آلودگی هوای داخل ساختمان، پردازش مواد غذایی، کنترل بوهای خانگی استفاده می شوند. این فرآیندهای تولید ازن پیچیده هستند و برای به دست آوردن نتایج مطلوب باید از کارشناسان فنی ازن استریل کمک بگیرید.
هنگام خرید یکی از این ژنراتورها، باید در مورد هزینه‌های رایج این دستگاه تولید ازن پرس و جو کنید و آن را انتخاب کنید تا در بودجه و نیاز شما قرار بگیرد. به طور کلی، شما باید بیش از میلیون تومان برای تجهیزات با کیفیت خوب از این نوع هزینه کنید. بنابراین، این همه در مورد انواع مولدهای ازن بود. نوع ژنراتوری که باید بخرید به نیاز و بودجه شما بستگی دارد. پیشنهاد من این است که قبل از خرید نهایی با یک متخصص مشورت کنید.

Ozone Generator

Marathon: Resurrection Forum is maintained by Administrator with WebBBS 5.01.