Title
Game
Community
Media
SPEAK YOUR MIND

"Does the distance one travels from center make one more free to move?"

"No. Freedom has two parts: potential and resolution; as metaphor has two parts: form and interpretation. Of course, the two are intertwined. Metaphor lines the road to freedom, as symbols and words are the bricks and mortar of meaning. Freedom is being the bricoleur, the mason."

Discord!
Visit Marathon:Resurrection on Discord to chat.


Old school. IRC!
Visit #marathon on irc.gamesurge.net to chat and gather net games.
Make sure you create a user profile. You can't post without one!

Marathon: Resurrection Forum

User Profile

oxygenator

Messages Posted (Marathon: Resurrection Forum): 0

دستگاه اکسیژن ساز از جمله تجهیزات پزشکی است که برای انتقال اکسیژن به افراد با مشکلات تنفسی استفاده می شود. این دستگاه هوای محیط را دریافت و فیلتر می کند و غلظت اکسیژن آن را بالا می برد و سپس اکسیژن را بسته به نوع دستگاه به صورت پالسی یا پیوسته به مصرف کننده انتقال می دهد. خروجی دستگاه معمولا بر اساس واحد لیتر بر دقیقه سنجیده می شود که اکسیژن ساز های خانگی معمولا ۵، ۸ یا ۱۰ لیتری هستند و پزشک متخصص تجویز می کند که از چه میزان خروجی اکسیژن در هنگام استراحت، خواب و یا فعالیت بهتر است استفاده شود.
اکسیژن سازهای برون بدنی وسایل مصنوعی هستند که با رساندن اکسیژن به خون و استخراج دی اکسید کربن از آن، جایگزین ریه ها می شوند. آنها اولین بار توسط دانشمند انگلیسی رابرت هوک (1635-1703) مفهوم سازی شدند و توسط فیزیولوژیست های تجربی فرانسوی و آلمانی در قرن نوزدهم به اکسیژن سازهای عملی خارج از بدن تبدیل شدند. در واقع، بیشتر اکسیژن سازهای خارج از بدن مورد استفاده تا اواخر دهه 1970 از اکسیژن ساز حباب 1882 فون شرودر و اکسیژن ساز فیلم فری و گروبر در سال 1885 مشتق شده بودند. از آنجایی که هیچ مانعی بین خون و اکسیژن وجود ندارد، این اکسیژن سازهای تماس مستقیم نامیده می شوند. آنها تا دهه 1980 کمک قابل توجهی به توسعه و عمل جراحی قلب کردند. اکسیژن سازهای برون بدنی غشایی یک رابط قابل نفوذ گاز را بین خون و اکسیژن معرفی می کنند. این امر ترومای خونی اکسیژن سازهای خارج بدنی با تماس مستقیم را تا حد زیادی کاهش داد و اکسیژن سازهای خارج از بدن را قادر ساخت تا در کاربردهای طولانی مدت مانند درمان فشرده سندرم زجر تنفسی استفاده شوند. این به وضوح برای نوزادان مفید بود اما برای بیماران مسن‌تر کمتر مفید بود. کارهای زیادی از دهه 1960 بر روی غلبه بر نقص تبادل گاز مانع غشایی متمرکز شد، که منجر به توسعه اکسیژن‌سازهای ریز متخلخل با فیبر توخالی با کارایی بالا شد که در نهایت جایگزین اکسیژن‌سازهای تماس مستقیم در سالن‌های قلب شد.

اکسیژن ساز

Marathon: Resurrection Forum is maintained by Administrator with WebBBS 5.01.